وزنه‌برداری قهرمانی آسیا| کسب ۳ مدال نقره و برنز برای چترایی و زارعی

15:50 - 21 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۳۷۶۴
زارعی و چترایی دو ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در دسته 89 کیلوگرم به مدال دست یافتند.

خبرگزاری میزان - در ششمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی 2022 مردان و زنان آسیا در منامه بحرین، امروز (پنجشنبه 21 مهر ماه) رقابت گروه A دسته 89 کیلوگرم مردان با حضور محمد زارعی و مسعود چترایی دو ملی‌پوش کشورمان به همراه 5 شرکت‌کننده دیگر از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان(دو نفر) برگزار شد. در پایان این مسابقه، زارعی تک مدال برنز حرکت یک‌ضرب را دشت کرد و چترایی به مدال‌های نقره دوضرب و برنز مجموع دست یافت.

حرکت یک‌ضرب:
محمد زارعی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه 160 کیلوگرم را مهار کرد و در دومین حرکتش نتوانست وزنه 164 را به ثبت برساند. وی در حرکت سوم خود رکورد 165 کیلوگرم را به ثبت رساند تا مدال برنز را به دست آورد.

مسعود چترایی نیز در اولین حرکت خود موفق به مهار وزنه 161 کیلوگرم نشد. در مرتبه دوم وزنه 162 کیلوگرم را بالای سر برد. وی در حرکت سوم یک‌ضرب نتوانست وزنه 166 کیلوگرم را ثبت کند و در رده پنجم ایستاد.

"امیل مولدودوسف" از قرقیزستان با ثبت وزنه 166 کیلوگرم مدال طلا گرفت و "بکتای آسایلژان" از قزاقستان به نشان نقره رسید.

حرکت دوضرب:
محمد زارعی در حرکت دوضرب نتوانست دو بار وزنه 192 کیلویی را مهار کند و به دلیل آسیب دیدگی از انجام حرکت سومش هم انصراف داد تا نتواند حدنصاب مجموع را ثبت کند و از دور مسابقات خارج شد.

مسعود چترایی وزنه‌های 191 و 196 کیلوگرم را بالای سر برد و مدال نقره‌اش مسجل شد ولی در مهار وزنه 201 کیلوگرم ناموفق بود و نتوانست به مدال طلا دوضرب دست پیدا کند. در نهایت با مجموع 358 کیلوگرم به گردن آویز برنز بسنده کرد.

بکتای آسایلژان از قزاقستان در حرکت دوضرب با ثبت وزنه 197 کیلوگرم و حدنصاب مجموع 362 کیلوگرم به مدال طلای دوضرب و مجموع دست یافت.

امیل مولدودوسف از قرقیزستان در حرکت دوضرب با ثبت وزنه 195 کیلوگرم، مدال برنز و با حدنصاب مجموع 361 کیلوگرم نشان نقره مجموع را کسب کرد.

عملکرد تمامی وزنه‌برداران حاضر در رقابت گروه A دسته 89 کیلوگرم مسابقات قهرمانی مردان آسیا:

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *